Hund overlevede alene i 61 dage i naturen — rørende genforening går viralt
Golden retrieveren Dani forsvandt fra sin ejer i Skærbæk den 21. april. Nu er han endelig indfanget efter 61 dage alene i det fri.
Det er en historie, der får tårer i øjnene: Den toårige golden retriever Dani forsvandt fra sin ejer i Skærbæk den 21. april 2026. Efter 61 dage alene i naturen er han endelig indfanget og i god behold.
En kamp mod instinkterne
Dani var en omplaceringshund, der stod på sin allerførste dag hos sin nye ejer, da han stak af. Hunden holdt sig i overlevelsestilstand og holdt afstand til mennesker, selv om han blev spottet af lokale borgere adskillige gange.
Foreningen Vi Finder Hund satte en massiv indsats i gang med vildtkameraer, droner, lokale frivillige og foderstationer. Det lykkedes én gang at få Dani i en fælde — men den var for lille, og han brød ud.
Den specielle fælde
Løsningen blev en grønlandsk slædehundefælde med en lukningsmekanisme koblet til en skål hundemad. Natten til søndag gik han endelig i fælden.
— Det er en helt vild sag i sig selv, når en hund er væk så længe, siger Rolf Flor, formand og stifter af Vi Finder Hund.
Videre til ny familie
Dani er nu på vej til et rehabiliteringscenter på Fyn. Historien spreder sig hurtigt på Facebook og TikTok og samler danskere på tværs af aldersgrupper.
Kilde: https://nyheder.tv2.dk/samfund/2026-06-23-hund-indfanget-efter-61-dage-i-naturen
