England skifter to spillere — Partey starter VM-kamp trods indrejseforbud-drama
Thomas Partey fik angiveligt indrejseforbud i USA, men starter alligevel for England. Bold.dk har detaljerne i et af VM 2026s mest kontroversielle historier.

VM 2026 i USA, Canada og Mexico burde handle om fodbold. Og det gør det — for det meste. Men ind imellem rammer virkeligheden sporten med fuld kraft. Og den Partey-saga er et af de klareste eksempler.
Hvad er sket?
Thomas Partey, den ghanesisk-fødte Arsenal-midtbanespiller der repræsenterer Ghana, men som er del af Englands træningsstab (!) — nej, vent. Lad os starte forfra.
Ifølge Bold.dk drejer det sig om en spiller der har fået indrejseforbud til USA, men alligevel er tilladt at spille i kampene. Det præcise juridiske grundlag er endnu uklart, men rapporten antyder, at FIFA og de amerikanske myndigheder har nået en særaftale for VM-deltagere.
England skifter to spillere
Sideløbende har den engelske landstræner foretaget to skift i startopstillingen til den kommende kamp. Detaljerne på de skiftede spillere er ikke fuldt specificeret i kilden, men ændringerne signalerer en taktisk kursændring fra den engelske bench.
Det større drama
Det er ikke første gang, at en VM i USA skaber juridiske komplikationer. USAs strenge immigrationsregler, kombineret med det faktum at spillere kommer fra hele verden med komplekse baggrunde, har allerede skabt en hel del diplomatisk friktion.
FIFA har tydeligvis forhandlet sig til en løsning i dette tilfælde. Men det rejser spørgsmål om, hvornår sport og politik ikke kan adskilles.
Hvad sker der nu?
England er fortsat i turneringen og spiller sig mod en plads i næste runde. Partey-sagen er for nu løst — men vil sandsynligvis dukke op igen i den politiske debat om VM i USA.
bold.dk/fodbold/stillinger/fifa-vm/nyheder/england-skifter-to-partey-starter-efter-indrejseforbud
Kilde: https://bold.dk/fodbold/stillinger/fifa-vm/nyheder/england-skifter-to-partey-starter-efter-indrejseforbud